Opis
System jest kontynuatorem programu sprzedażowego, który ma ugruntowaną pozycję wśród małych i średnich firm. Ta mniejsza wersja znanego systemu do obsługi sprzedaży doskonale spełni powierzone jej zadania.
Najważniejsze cechy mikroSubiekta:
- obsługa faktur VAT, paragonów i faktur korygujących;
- uproszczona obsługa ewidencji dokumentów nierozliczonych (funkcja Rozlicz);
- obsługa kartotek: towarów, usług i kontrahentów;
- wielowalutowość wydruków dokumentów i cenników;
- sprzedaż towarów przez wartość (np. paliwa);
- sprzedaż do Jednostek Samorządu Terytorialnego;
- przypisanie domyślnej formy płatności do kontrahenta;
- przypisanie domyślnych marż dla towarów;
- sprawdzanie unikatowości kodu kreskowego w towarach;
- możliwość fiskalizacji dokumentów sprzedaży na drukarkach fiskalnych (współpraca z wieloma modelami drukarek);
- wiele podstawowych zestawień, takich jak bilans, sprzedaż według asortymentu, sprzedaż w okresie itd.;
- możliwość zbiorczej zmiany stawek VAT w kartotece towarowej;
- możliwość przeprowadzenia eksportu danych w formacie EDI++ do wykorzystania przez systemy księgowe Insertu (np. Rachmistrz GT, Rewizor GT);
- współpraca z Microsoft SQL Server 2005, 2008, 2008 R2, 2012, 2014 oraz 2016;
- współpraca z systemami operacyjnymi: Windows 7, 8, 8.1, 10, Windows Server 2008 R2, 2012, 2012 R2, 2016;
- funkcja umożliwiająca zgłaszanie sugestii przez internet;
- możliwość rejestracji elektronicznej.
Podstawowe możliwości programu
- Obsługa faktur VAT sprzedaży.
- Obsługa paragonów.
- Obsługa faktur korygujących.
- Uproszczona obsługa ewidencji dokumentów nierozliczonych.
- Obsługa kartotek: towarów, usług i kontrahentów.
- Możliwość fiskalizacji dokumentów sprzedaży na drukarkach fiskalnych (współpraca z wieloma modelami drukarek).
- Wiele podstawowych zestawień takich, jak: bilans, sprzedaż wg asortymentu, sprzedaż w okresie itd.
- Możliwość przeprowadzenia eksportu danych w formacie EDI++ do wykorzystania przez systemy księgowe firmy InsERT (np. Rachmistrz GT).
Kartoteki
- Kartoteki: towarów, usług i kontrahentów.
- Możliwość przypisania towarów usług i kontrahentów do grup.
- Możliwości wpisania strony WWW kontrahenta i towaru oraz adresu e-mail kontrahenta wraz z wywołaniem programu pocztowego oraz przeglądarki WWW.
- Trzy poziomy cen sprzedaży.
- Możliwość kalkulacji cen sprzedaży towarów w oparciu o wpisaną do kartoteki cenę zakupu oraz narzut, marżę lub zysk.
- Określanie dla towarów i usług: kodu (20 znaków), nazwy (60 znaków) i opisu (255 znaków).
- Możliwość posługiwania się kodami SWW/KU lub PKWiU.
- Możliwość podania krótkiej nazwy fiskalnej towaru i jego kodu paskowego.
- Określanie dla kontrahentów: kodu (20 znaków), nazwy (255 znaków) i uwag (500 znaków).
- Możliwość określania województwa kontrahenta (wybór ze słownika).
- Możliwość określenia imienia i nazwiska pracownika kontrahenta upoważnionego do odbioru faktur.
- Możliwość przypisania domyślnej formy płatności do kontrahenta.
- Sprawdzanie unikatowości NIP-u kontrahenta.
- Informacja o braku NIP-u podczas dodawania nowego kontrahenta.
- Możliwość przypisania domyślnych marż dla towarów.
- Sprawdzanie unikatowości kodu kreskowego w towarach.
Dokumenty
- Dostępne operacje: dodawanie, poprawianie, usuwanie, drukowanie i fiskalizacja.
- Obsługiwane typy dokumentów: faktura VAT, paragon, faktura korygująca.
- Możliwość drukowania wielowalutowych dokumentów i cenników.
- Obsługa ręcznej lub automatycznej numeracji dokumentów.
- Uproszczona ewidencja rozliczeń (opcja Rozlicz).
- Możliwość sprzedaży towarów przez wartość (np. paliwa).
- Możliwość dodania nowego kontrahenta do kartoteki w czasie wystawiania dokumentu.
- Możliwość dodania nowego towaru lub usługi do kartoteki w czasie wystawiania dokumentu.
- Obsługa poziomów cen z kartoteki lub możliwość ręcznej zmiany ceny.
- Możliwość zmiany rodzaju cen (netto, brutto) w trakcie wystawiania dokumentu (z przeliczaniem).
- Możliwość wyboru formy płatności ze słownika (również dla paragonów – formy płatności gotówkowe).
- Możliwość udzielania rabatu od całego dokumentu (z przeniesieniem na pozycje).
- Możliwość określenia kategorii dokumentu (z możliwością wydruku).
- Możliwość wpisania uwag do dokumentów.
- Możliwość wpisana imienia i nazwiska osoby wystawiającej i odbierającej dokument.
- Kolumna status fiskalny na liście faktur.
- Wydruk dokumentów według jednego z wielu gotowych wzorów wydruku (w tym wydruk tekstowy dla starszych modeli drukarek).
Dostępne zestawienia i raporty
- Bilans (proste podsumowanie okresu).
- Sprzedaż w okresie.
- Sprzedaż według asortymentu.
- Sprzedaż według kontrahentów.
- Sprzedaż według grup.
- Wykres sprzedaży.
- Rejestr należności nierozliczonych.
- Zestawienie płatności według kontrahentów.
- Cennik (możliwość wydruku oferty cenowej).
Inne cechy programu
- Praca jednostanowiskowa lub w sieci komputerowej (możliwość dokupienia licencji).
- Wykorzystanie bazy danych Microsoft SQL Server.
- Prosta instalacja i pierwsze uruchomienie.
- Możliwość łatwej modyfikacji parametrów pracy programu.
- Możliwość zabezpieczenia programu hasłem.
- Automatyczna archiwizacja danych (na dyskietki lub dysk) za pomocą wbudowanego programu kompresującego dane.
- Przyjazne, nowoczesne elementy interfejsu użytkownika (np. kalendarz, listy wyboru).
- Możliwość obsługi programu za pomocą klawiatury lub myszki.
- Współpraca z innymi systemami firmy InsERT poprzez format EDI++.
- Strona startowa z informacjami statystycznymi o firmie (możliwość wyłączenia).
- Możliwość zmiany kodowania polskich liter dla wydruków tekstowych (Windows, DOS, ASCII).
- Rozbudowany system pomocy kontekstowej.
- Możliwość rejestracji programu przez internet.
- Możliwość zgłaszania sugestii do programu przez internet.
Dane techniczne
- Praca w systemie operacyjnym Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10, Windows Server 2008 R2, Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2.
- Wykorzystywana baza danych: Microsoft SQL Server 2008 R2 Express Edition dostarczany i instalowany wraz z programem.
- Możliwa praca z Microsoft SQL Server 2000.
- Zalecana konfiguracja komputera: procesor 1 GHz (lub lepszy), 1 GB pamięci operacyjnej RAM (lub więcej), Microsoft Internet Explorer 5.0 (lub nowszy), około 200 MB wolnego miejsca na dysku twardym, dowolny napęd CD-ROM (do instalacji programu), dowolna drukarka pracująca w środowisku Windows (do realizacji wydruków).